Hoe komen cliënten bij ons terecht?
Vaak ontvangen wij aanvragen vanuit instanties en de Voedselbank. U kunt ook op eigen initiatief het spreekuur bezoeken. Daarvoor is het wel gewenst om een afspraak te maken zodat iemand vanuit ons aanwezig kan zijn.
Bewijsstukken meebrengen.
Om snel te kunnen handelen vragen wij u om zich goed voor te bereiden en uw ‘papieren’ mee te nemen. Welke papieren u mee moet brengen, kunt u zien op de pagina ” Contact”
Hoe verloopt een gesprek op het spreekuur?
Tijdens uw afspraak staat iemand u te woord. Dit kunnen wekelijks andere mensen zijn. Zij nemen uw identiteitsgegevens op en registreren uw verhaal en hulpvraag. Ook kan er tijdens of na het spreekuur, met uw toestemming, worden overlegd met andere instanties.
Als de medewerkers genoeg informatie hebben, zullen zij, afhankelijk van de aard van de hulpvraag, u direct of na intern overleg, vertellen wat we kunnen doen.
Wij maken een verslag van dat gesprek. Wij praten alleen met anderen over de inhoud van het gesprek als daar reden voor is en u daar toestemming voor geeft.
Wat krijgt u?
Als u voor ondersteuning in aanmerking komt, geven we geen contant geld, maar vouchers (waardebonnen) met een vastgestelde waarde. Hierbij kunt u boodschappen doen bij een Maassluise supermarkt waarmee wij samenwerken of u kunt het bedrag bij een drogist besteden aan bijvoorbeeld luiers of andere producten waaraan dringend behoefte is.
Bij alle andere ondersteuning geven wij geen contant geld, maar maken wij het bedrag zelf over naar de betreffende instantie.
Doorverwijzing
Als u beter geholpen kunt worden door een andere instantie dan zullen onze medewerkers u door verwijzen naar die andere instantie. In zo’n geval proberen onze medewerkers eerst contact te leggen met die andere instantie. Hiermee willen wij voorkomen dat u bij een verkeerd loket terecht komt.
Voor het op orde brengen van de administratie en financiën verwijzen wij door naar onze zusterorganisatie Stichting BOOM.
Privacy
Alle medewerkers van het Noodfonds zullen de door u verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen. Zonder uw toestemming zal geen informatie aan derden worden verstrekt of gevraagd.
De medewerkers zijn deskundig, beschikken over een VOG en handelen conform de wet AVG.